Fiyat listesi olmayan nereye şikayet edilir?
Restoranlarda fiyat tarifesi zorunluluğuna uymayan firmalar etiketleme konusunda Alo 153 numaralı emniyet müdürlüğüne veya Ticaret Bakanlığı Alo 175 numaralı telefondan şikayette bulunabiliyor.
Restoranı nereye şikayet edebilirim?
WhatsApp. Bakanlığımızın yeni hizmeti olan WhatsApp ihbar hattı aktif hale getirildi. Alo 174 Gıda Hattı Türkiye Cumhuriyeti Tarım ve Orman Bakanlığı, Güvenli Gıda gereksinimlerini karşılamak amacıyla Alo 174 Gıda Hattını Türkiye genelindeki vatandaşlarımızın hizmetine sunmuştur.
Restoranlarda fiyat listesi zorunlu mu?
Karara göre, işletmelerin giriş kapılarında ve masalarında fiyat listeleri bulundurması zorunlu hale getirildi. Uygulama 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girecek. Fiyat etiketi yönetmeliğinde değişiklik yapan yönetmelik Resmi Gazete’nin son sayısında yayımlandı.
Lokanta denetimini kim yapar?
Beslenme ve Kontrol Genel Müdürlüğü
Fiyat etiketi yoksa nereye şikayet edilir?
Şikayetler Alo174 Whatsapp hattından (0 501 174 0 174), Alo 174 danışma hattını arayarak, .tr adresine mail göndererek veya Alo174 mobil uygulaması veya web adresi üzerinden canlı destek yoluyla iletilebilir.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek ihbarı yerinde inceler. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Restoranlar kim denetler?
Ticaret Bakanlığı ekipleri, 81 ildeki restoran ve kafelerde, tarife ve fiyat listelerinin mağaza önünde ve masalarda görünür şekilde asılması uygulamasına ilişkin denetim gerçekleştirdi.
Bir dükkanı nasıl şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Alo 181 ne işe yarar?
Tapu ve Kadastro ile ilgili konularda bilgi alabilir, görüş, öneri ve isteklerinizi kurumumuza iletebilirsiniz. Mekansal Gayrimenkul Sistemi (MEGSIS), gayrimenkulünüzün yerini internetten görsel olarak anında belirlemenizi sağlar.
Restoran fiyatlarını kim denetler?
Ticaret Bakanlığı ekipleri, ülke genelinde restoran, bar, kafe ve pastane gibi yiyecek ve içecek hizmeti veren iş yerlerinde denetimler gerçekleştirdi.
Fiyat listesi mecburiyeti var mı?
Bu karara göre 1 Ocak 2024’ten itibaren restoran, lokanta, kafe ve pastanelerin giriş kapılarında ve masalarında fiyat listelerinin asılması zorunlu hale geldi. Giriş kapısına ve masalara! Yani her iki yerde de bulunması gerekiyor.
Fiyat etiketi cezası ne kadar?
Peki; 2024 yılında fiyat etiketi, garanti belgesi, tanıtım ve kullanım kılavuzu, satıştan kaçınma gibi ihlallerin tespiti halinde ihlal başına 2.172 TL (İki Bin Yüz Yetmiş İki Türk Lirası) idari para cezası uygulanacak. Kamuoyuna duyurulur.
Bir lokantayı nereye şikayet edebilirim?
ALO 174 Gıda Hattı, tüketicinin gıda güvenliğine ilişkin her türlü bildirim ve şikâyetini yetkili mercilere kolayca ulaştırabilmesi, bildirimlerin tek bir merkezden yönlendirilmesi, en kısa sürede tüketiciye geri dönüş yapılması ve sonuçlandırılması amacıyla oluşturulmuştur.
Alo 174 ne işe yarar?
ALO-GIDA HATTI 174 NEDİR? Tüm vatandaşlarımızın gıda ile ilgili şikayetlerini iletebilecekleri bir şikayet organıdır.
Alo 180 nedir?
Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı Tarımsal İletişim Merkezi, bakanlığımızın görev alanına giren konularda hizmet vermektedir. Tarım ve Orman Bakanlığı işleri; web sitemiz, e-devlet uygulaması ve ALO 180 aracılığıyla talep, öneri ve isteklerinize en hızlı ve etkin şekilde cevap verilecektir.
Fiyat etiketlerini kim denetler?
Fiyat etiketine ilişkin düzenlemeleri uygulama ve izleme çalışmaları Bakanlık (Ticaret İl Müdürlükleri), belediyeler ve ilgili odalar tarafından yürütülmektedir. Fiyat etiketinden sapma tespit edilirse, gerekli önlemleri almak için gerekli bilgi ve belgelerle bu yetkililere başvurabilirsiniz.
175’e ne şikayet edilir?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı: Kira Artışı ve Finansal Zorluklar
Alo 174 ne işe yarar?
ALO 174 Gıda Hattı, tüketicinin gıda güvenliğine ilişkin her türlü bildirim ve şikâyetini yetkili mercilere kolayca ulaştırabilmesi, bildirimlerin tek bir merkezden yönlendirilmesi, en kısa sürede tüketiciye geri dönüş yapılması ve sonuçlandırılması amacıyla oluşturulmuştur.
Bir firmayı nereye şikayet edebilirim?
Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.